داتا
منو موبایل

داتا

خدمت پیاده سازی حاکمیت داده - داتا

طراحی و پیاده سازی سیاستهای حاکمیت داده

وقتی صحبت از اجرای سیاست‌های حاکمیت داده به میان می‌آید، منظور تعیین و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از  استانداردها و سیاست‌های داده‌ است که با استناد به آنها مشخص می‌شود داده‌ها در سازمان چگونه جمع‌آوری، نگهداری، پردازش و ذخیره شوند. به موجب این استانداردها، فرآیند مدیریت دسترسی‌، کاربرد، یکپارچگی و امنیت داده در سیستم سازمانها انجام و مشخص می‌شود چه کسانی اجازه دارند به چه نوع داده‌هایی دسترسی داشته باشند و کدام داده‌ها لازم است تحت نظارت دقیق و جدی قرار بگیرد.

هدف هر برنامه حاکمیت داده، مدیریت دارایی های داده به گونه ای است که برای سازمان خلق ارزش کند. اجرای هر برنامه حاکمیت داده نیازمند هماهنگی سه رکن اصلی افراد، فرآیندها و تکنولوژی است. در اجرای پروژه حاکمیت داده، شرکت داتا ترکیب این سه رکن را در سازمان ها اجرایی می‌کند. در قسمت افراد، با توجه به ساختار سازمانی شرکتها، نقش های درگیر در مدیریت داده و نحوه توزیع آنها در سازمان را مشخص می‌کند و به تبیین نقش‌ها و مسئولیت‏های آنها می‌پردازد. در بخش فرآیند، تمام فرآیندهای درگیر از لحظه جمع آوری داده تا لحظه از رده خارج شدن داده را بر اساس بلوغ شرکت و فرایندهای موجود استخراج کرده و سیاست ها و دستورالعمل‌های هر فرایند نیز نگارش می‏شوند. در رکن تکنولوژی هم به‌روزترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در دنیا در زمینه مدیریت داده در شرکت‏ها استقرار و نحوه استفاده از آنها آموزش داده می‏شود.

در اجرای هر برنامه حاکمیت داده‌ای باید بتوان سه عنصر افراد (People)، فرایند (Process) و تکنولوژی (Technology) را به طور همزمان مدیریت کرد.

نگاهی به حاکمیت داده در سازمانها

داتا و حاکمیت داده

مهمترین نقطه قوت شرکت داتا اجرای حاکمیت داده در هر سه بعد افراد (طراحی مدل عملیاتی که در آن چینش نقش‌های درگیر با داده در سراسر سازمان مشخص می‌شود)،  تکنولوژی (پیاده سازی ابزراهای مهم حاکمیت داده مانند کاتالوگ داده، کیفیت داده و پورتال حاکمیت داده) و فرآیند (استخراج فرایندهای مرتبط با داده مانند فرآیند درخواست داده، فرآیند دسترسی به داده، فرآیند حل تعارضات داده‌ای و …) است. 

اجرای پروژه حاکمیت داده بانک تجارت یکی از اصلیترین فعالیت های داتا در این زمینه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.

کارشناسان داتا در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

تلفن های تماس: 

86121854

88121856

86121935