داتا
منو موبایل

داتا

پیاده سازی نقشه راه هوش مصنوعی - داتا

پیاده سازی نقشه راه هوش مصنوعی

سیل فناوری‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی در راه است و به زودی اثرات عمیق خود را در بخش‏های مختلف زندگی و کسب‌وکار نشان خواهد داد و همانگونه که طی چند دهه گذشته شرکت‏ها، سازمان‌ها و کشورها اقدام به توسعه برنامه‌‏های استراتژیک (راهبردی) و طرح‏های جامع توسعه در حوزه‏های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات کرده‌اند، کسب آمادگی و تدوین برنامه برای حضور موثر در بازار و استفاده از مزایای هوش‌مصنوعی ضروری‌تر شده است.


به کارگیری فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به سازمانها در خودکارسازی (اتوماسیون) امور، مدیریت بهینه کارهای تکراری و تحلیل حجم عظیمی داده برای دستیابی به یک بینش تحلیلی کمک کند و تجارب کاربری منحصربه‌فردی خلق کند. با این حال، انطباق این فناوری جدید با هر کسب‌وکاری، چالش‌های خاص خود را دارد و منوط به آن است که پیش از انجام، جزییات لازم برای یکپارچه کردن این فناوری با کسب‌وکار به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در همین راستا، مفهوم «نقشه راه هوش‌مصنوعی» به دنبال یافتن پاسخ به این سوال کلیدی است که چگونه می‏توان مزایای استفاده از هوش‌مصنوعی را برای یک شرکت/سازمان بیشنیه کرد و ریسک‏های آن را به حداقل رساند.

پیش از هر چیز باید توجه شود که سازمان مورد بررسی، تا چه اندازه برای به کارگیری فناوری هوش مصنوعی آمادگی دارد و پیش از حرکت در این مسیر، چه پیش‌نیازهایی را باید برای آن فراهم کرد. متخصصان داتا که بناست شرکتها را در تدوین نقشه راه هوش مصنوعی همراهی کنند، این فرآیند را با بررسی استراتژی کلان سازمان شروع می‏کنند و از همراستایی با راهبردهای سازمانی اطمینان حاصل می‌کنند. سپس با بررسی مدل‌های مشابه، تلاش می‌شود تا نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نقشه راه طراحی شود. در حقیقت هدف نهایی از انجام این مجموعه اقدامات آن است که بر اساس میزان آمادگی فناورانه سازمان، راهنمای گام به گامی برای دستیابی به اهداف با بهره‌مندی از هوش مصنوعی تدوین شود.

داتا با بهره‌مندی از دانش و تجربه‌ای که در کار با شرکتهای بزرگ و صنعت بانکداری دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای تحلیل کسب‌وکار شما و جانمایی مناسب فناوری هوش مصنوعی در آن باشد.