داتا
منو موبایل

داتا

طراحی و معماری زیرساخت کلان داده‏ - داتا

طراحی و معماری زیرساخت کلان داده

هر روز حجم عظیمی داده در سازمانها و کسب‌وکارها تولید می‌شود و پیشرفتهای اخیر فناوری، نرخ تولید این داده‌ها را به شدت افزایش داده است. اگرچه از داده‌ها به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر کسب‌وکاری یاد می‌شود، اما باید توجه داشت که بهره‌برداری از این دارایی، جز با فراهم کردن زیرساخت مناسب برای ذخیره‌سازی و پردازش آن داده‌ها ممکن نخواهد بود.

در کنار اینها، به کارگیری تکنیک‌هاي تحلیل داده و اجرای فرآیندهای داده‌کاوی، همواره با چالش‌های متعددی همراه می‌شود؛ در نتیجه مدیریت کارآمد چنین حجم عظیمی از داده کار ساده‌ای نیست و باید به گونه‌ای عمل شود که در عین حفظ امنیت داده‌ها، ساماندهی آنها به خلق بینش‌های عمیق و ارزش تجاری منجر شود. سازمانها برای مواجهه با این شرایط به سراغ کلان‌داده‌ها می‌روند و ازاین‌رو می‌توان اذعان داشت‌ که‌ کاربرد کلان‌داده در چشم‌انداز سازمانها به‌سرعت‌ درحال‌رشد است‌.

هر سازمان بسته به تنوع و حجم داده‌های مورد استفاده‌اش نیاز به زیرساخت کلان داده دارد که مخصوص به خودش طراحی و پیاده سازی شده باشد. داتا به کمک تیم متخصص خود، این امکان را فراهم می‌کند که زیرساخت مناسبی که با نیازهای هر سازمان تطابق دارد، برای مدیریت داده‌های آن کسب‌وکار طراحی و پیاده‌سازی شود.

فراهم بودن چنین زیرساختی، فرصتی‌ را فراهم‌ می‌کند تا بتوان تجزیه‌وتحلیل‌های مفصلی از داده‌ها انجام داد و با به‌کارگیری آنها در تصمیمات سازمانی، نرخ بهره‌وری و سود را بهبود بخشید. در کنار تمام اینها این اطمینان حاصل می‌شود که در تمام فرآیندهای پردازش و نگهداری از داده‌ها، امنیت و سطح دسترسی مناسب برای هر دسته از داده‌ها تامین شود و سیاست‌های حاکمیت داده به خوبی پیاده‌سازی و اجرا شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر شرکتی در بهره‌برداری از داده‌ها آن است که امکانی فراهم شود تا داده درست به دست کاربر درست برسد؛ داتا با بهره‌گیری از جدیدترین ترندها و فناوری‌های هوشمند، کسب‌وکارها را در تحقق این هدف و در مسیر تبدیل شدن به یک سازمان داده‌محور همراهی می‌کند.