داتا

داتا

شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان

شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا) در سال 1402 و بنا بر ضرورت توجه به مبحث مدیریت و حاکمیت داده و هوش مصنوعی، با هدف توسعه زیرساختها، تجزیه و تحلیل و مدیریت کلان داده‌ها و ارائه خدمات هوش مصنوعی تاسیس شد.

این شرکت به پشتوانه نیروی جوان، خلاق و متخصص خود در حوز ه‌هایی چون داده‌کاوی، امنیت داده، مدیریت داده، زیرساخت داده و هوش مصنوعی به ارائه خدمات و تولید محصول با استفاده از آخرین فناوریها می‌پردازد.

داتا با ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های ذکر شده، نقشی پررنگ و تاثیرگذار در تحول دیجیتال داشته و با به‌کارگیری کلان داده‌ها، مسیر بهبود عملیات و فرآیندها را در سازمانها هموار می‌کند.

شرکت داده و اعتبار سنجی تجارت ایرانیان

داتا چه خدماتی ارائه می‌کند؟

ابزارهای هوش تجاری
ابزارهای هوش تجاری
طراحی و معماری زیرساخت کلان داده
تحلیل و مصورسازی داده
طراحی سامانه و داشبوردهای تخصصی
پیاده سازی نقشه راه هوش مصنوعی
خدمت پیاده سازی حاکمیت داده
کشف تقلب

مردم واقعاً چطور از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ نتایج شگفت‌انگیز از تحلیل ۱۰۰تریلیون توکن

در یک سال گذشته، مکرراً به ما گفته شده که هوش مصنوعی در حال ایجاد انقلابی در بهره‌وری است؛ کمک به نوشتن ایمیل‌ها، تولید کد و خلاصه‌سازی اسناد. اما اگر واقعیتِ نحوه استفاده مردم از هوش مصنوعی کاملاً متفاوت از آن چیزی باشد که به ما گفته‌اند چطور؟ یک مطالعه

ادامه مطلب »

به‌روزرسانی MCP چگونه امنیت را همزمان با مقیاس‌پذیری زیرساخت تقویت می‌کند؟

آخرین به‌روزرسانی در استاندارد MCP با ایجاد لایه‌های امنیتی قوی‌تر، زیرساخت سازمانی را مقاوم‌تر کرده و باعث می‌شود عامل‌های هوش مصنوعی از «مرحله آزمایشی» به «مرحله بهره‌برداری واقعی» برسند. طی یک سال از ایجاد این پروژه متن‌باز توسط آنتروپیک، نسخه تازه‌ای از این استاندارد منتشر شد؛ نسخه‌ای که مستقیما به

ادامه مطلب »
the blob

تنها یک شرکت هوش مصنوعی وجود دارد: «توده»

نویسنده: استیون لیوی درحالی‌که انویدیا، اوپن‌ای‌آی، گوگل و مایکروسافت شراکت‌ها و قراردادهایی با هم منعقد می‌کنند، صنعت هوش مصنوعی بیشتر شبیه یک ماشین واحدِ به‌هم‌پیوسته به نظر می‌رسد. این برای ما چه معنایی دارد؟ همه چیز، مانند بسیاری از اتفاقات دیگر، با ایلان ماسک آغاز شد. در اوایل دهه ۲۰۱۰،

ادامه مطلب »

آیا هوش مصنوعی می‌تواند بازار آینده را پیش‌بینی کند؟

اگر یک مدل فقط داده‌های رفتاری را ببیند، بخشی از تصویر را از دست می‌دهد؛ اگر فقط داده‌های زمینه‌ای را ببیند نیز همین‌طور. اما وقتی این دو دنیا کنار هم قرار می‌گیرند، چه اتفاقی می‌افتد؟ برای یافتن پاسخ، سراغ یکی از تازه‌ترین پژوهش‌های علمی رفتیم؛ پژوهشی که هرچند درباره بازار

ادامه مطلب »

تعریف AGI با عدد؛ معرفی مدل امتیازدهی شناختی

سال‌هاست تعریف هوش مصنوعی عمومی میان پژوهشگران مانند سایه‌ای روی دیوار جابه‌جا می‌شود؛ نسل‌های تازه مدل‌ها می‌رسند و ادعا می‌کنند پیشرفتی رقم زده‌اند؛ اما هنوز روشن نیست دقیقاً از چه سخن می‌گوییم. در چنین فضایی توجه‌ها به سمت پژوهشگرانی می‌رود که از نزدیک با چالش‌های فنی این حوزه درگیر بوده‌اند.

ادامه مطلب »

پیشنهاد IBM برای طراحی استراتژی داده در ۶ گام

در عصر هوش مصنوعی، داده دیگر صرفاً یک دارایی نیست؛ بلکه زیربنای تصمیم‌گیری هوشمند، نوآوری و رقابت‌پذیری سازمان‌هاست. همه کاربردهای هوش مصنوعی متکی به داده است که اهمیت داشتن یک استراتژی داده دقیق و منسجم را بیش از پیش بالا برده است. اما نکته‌ی کلیدی این است که همه‌ی رویکردهای

ادامه مطلب »